Almanya – Köln

Otobüsle Avrupa Turu yorum ve blog sayfası

Created with Sketch.

Almanya – Köln

Köln gezilecek yerler

Dom Katedrali, KÖLN

Ne yaparsam yapayım kadraja asla tamamını sığdıramadığım o devasa yapı..😁 Kendimi beceriksiz hissedip, pes ettim karşısında.. En yaklaştığım fotoğraf olarak burada ebediyen saklanmayı hakediyor..🤓

Kendileri Katolik Mezhebi’nin ibadethanesi olup, inşaatı tam 632 yılda tamamlanmış efenim.. Gotik tarzın en önemli temsilcilerinden olan, Köln Katedrali olarakta bilinen bu yapı 7 bin m²lik bir alanda, 157 metreyi bulan yüksekliği ile Unesco Kültür Mirası listesinde yer alıyor.

Almanya Köln gezilecek görülecek yerler

Almanya Köln gezilecek yerler – Haydi Avrupa’ya ile Otobüsle Avrupa Turu

Şehrin her tarafından gözüküyor.

Bugün Kuzey Avrupa’da bulunan en büyük ibadethane olarakta biliniyor. Almanya’nın ikinci, Dünya’nın ise üçüncü en büyük kilisesi..

⛪Katedraldeki en önemli detaylardan birisi de Gargoyle’lar.. Kökeni Fransızca’ya dayanan bir gotik mimari örneği.. Oluklarda biriken suyu tahliye etmek amacıyla kullanılırlarmış. İnanışa göre gargoyleler gündüzleri taşlaşan, geceleri ise canlanan varlıklar..😲

Dünyanın en büyük katedrallerden biri olan bu eseri korumak için Almanlar devamlı olarak çalışan 70 kişilik bir ekip kurmuşlar.. 36’sı heykeltıraş ve mermer ustası, 10’u vitray ustası, 6’sı idareci, diğerleri de çeşitli uzmanlardan oluşuyormuş..

Devasalığıyla aklınızı başınızdan alacak bu katedral.. İç detayları bir sonraki postta..🧡

Dom Katedrali İç Yapısı, KÖLN

Dış yapısından etkilendiğim ve içine girmemi zaman aldığı bu katedralden çıkasım gelmedi iç mimarisini gördükten sonra.. Tek kelime ile devasa.. Büyüklüğü ve muhteşemliği doğru orantılı..😍 Almanya’da, böyle bir yapıda olduğumu kendimi hatırlatmak için arada kendime minik sürprizler yapıp, kendimi çimdiklemiş olabilirim..😂

⚜️Katedral içerisine girildiğinde heykeller, vitraylar, dehlizler, kemerler ve koridorlar insanı adeta büyülüyor. Katedralin iç mekanı, haç şeklinde dizayn edilmiş. Burada birçok kıymetli sanat eseri ve hazine sergileniyor.
10.yüzyıldan kalma Gero Cross olarak bilinen dünyanın en büyük çarmıha gerilmiş İsa Haçı da bu katedralde..

Otobüsle Avrupa turumuz Köln ile devam ediyor. Köln Katedralinin iç yapısı da dış yapısı kadar görkemli.

Katedralin alt katında hazine odasının ve azizlerin mezarlarının bulunduğu bölümü gezmek isterseniz ek ücret ödemeniz gerekiyor. Fakat kalan bölümleri gezmek ücretsiz.. Zaten o kadar devasa bir yapı ki, bizim 1 saatlik serbest zamanımız bile sadece üstün körü gezmeye yetti.. Aslında bir tam gün ayırmak gerekiyor neredeyse.. Dom Katedrali de yeniden gezilecek yerler listeme eklendi tabi ki..😁

⚜️Katedralde 1350 metrekarelik dev vitraylar bulunuyor. Hepsi anlamlı desenlerle kaplı olan vitrayların bir kısmı Ortaçağ’a, bir kısmı ise Yeniçağ’ a aitmiş. Vitrayların hemen hemen hepsinde İncil’den alınma hikayeler resmediliyor. Vitraylar dan giren ışıklar ile mekan daha masalsı bir hava kazanıyor.

Eğer isterseniz 509 merdiveni çıkarak katedralin kulelerinin tepe noktasından muhteşem Köln manzarasını seyretmekte sevdaya dahil..Tabii o kadar merdiveni çıkmak biraz yürek ister..🤓 Ben elbette ki çıkabilirdim, lütfen yanlış anlaşılma olmasın!!! Süremiz 1 saatti, ondan yani..😅

İnternette gördüğüm gece çekimleri o kadar muhteşem ki.. Katedralin gece ışıklandırması harika.. Köln’de tekrar gidip, birkaç gün geçirmek farz oldu..😜

Köln’de bir takım sanatlar

..🤓

Prag’da yaşanan bazı talihsizliklerden dolayı Köln süremiz 3 saatten bir saate indi. 1 saatlik molamızın belki sadece 20 dakikasında küçücük bir sokak turu yaptık ama adım başında bir sokak sanatçısı vardı. Sadece müzik ve dans değil, çok güzel resimlerde vardı bastığımız yollarda.. Fakat öyle bir insan kalabalığı vardı ki çektiğim o güzelim resimlerin fotoğrafları estetikten ve güzellikten çok uzak..

Köln - Almanya

Köln Sokakları – Almanya – Haydi Avrupa’ya

O yüzden maalesef ki sadece bu iki keyifli videoyu bırakıp buraya kaçıyorum..😊 Bu kadar kısa sürede bu kadar güzel şey görünce Köln’e karşı kalbim bir hop ediverdi..😍 1 saat kesinlikle yetmedi, büyükçe bir Almanya turu da düzenlemek lazım.. Buradan yetkili mercilere sesleniyorum..😁 @haydiavrupaya

Dom Katedrali’nin önünde dünya ülkelerinin bayrakları olan ırkçılık karşıtı bu resim, en ilgimi çeken şey olmuştu.. İnsanlar kendi ülkelerinin bayraklarının üzerine para koyup, dilek diliyorlar.. Resmin altta verdiği mesaj çok hoşuma gidiyor..

“We may have different religions, different languages, different colored skin..
But we all belong to One Human Race..”

Ne olursak olalım, hepimiz insanız.. Üç günlük dünyada savaşmak çok saçma..🤷🏻‍♀️
NOT: Bu arada en çok Türk bayrağının üzerinde para vardı. Dilek dilemede de birinciyiz..🤓

Hayatımın iş ve okulu kapsayan yoğun bir evresine giriyorum.. Bir süredir yoktum diye kaçıyorsunuz ama kaçmayın, yıpratmayın beni..😅 En güzel ülkelere geliyoruz yavaş yavaş..😊Takipte kalın, hoşçakalın..🙈🧡

Haydi Avrupa'ya

Otobüsle Avrupa turu Köln Durağı

Köln’de geçirdiğim ve bana asla yetmeyen 1 saatin sonunda sırada Hollanda var.. 🛣️

Ama oralara gitmeden önce küçük bir anımızı paylaşayım.

Otobüste buluşma saatimize 5 dakika kalmışken açlığımızı giderme çabasına girerek @flyturn ile adeta birer survivor yarışçısı gibi uzaklarda gördüğümüz Türk dürümcüye doğru koşarken, rehberimiz Erhan Abi tarafından yolda hızımız kesilmiş ve azar işitmeye başlamıştık ki Erhan Abi’ye “bizi bir sal yetişeceğiz” diyerek iddiaya girdik.

Koşarak girdiğimiz lokantada muhattap olduğumuz kişinin gerçekten bir Türk olduğunu umarak “Abi otobüse yetişmemiz lazım, turumuz bekliyor, ne kadar hızlı hazırlayabilirsin” dedikten 30 saniye sonra bir elimizde dürümümüz, bir elimizde kolamızla 1 dakika kala yetiştik otobüse.. Hayatımda gördüğüm en hızlı dürüm hazırlayan insandı.. Saygım büyük o dürümcü abiye..🙈 Türk olduğumuz için bir tık torpil yaptı bence bize..😁 Otobüste havamızdan geçilmiyordu Fulya’cığımla..😁 Erhan abiye az laf söylemedim o gün..😅 Çirkefleşiyorum bazen ne yapayım..🤷🏻‍♀️ İddiaya girilmemesi gereken kişiler listenizde başa ekleyin lütfen..😅

Tags: , , , , , , ,

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir